Rádi navštěvujeme domovy s příběhem a ani tentokrát jsme neudělali výjimku. Se začátkem jara nás u sebe přivítala Natália Pažická, slovenská greenfluencerka, součást Forbes listu 30 pod 30 a zakladatelka iniciativy #everyindividualmatters.
Za svůj život si vyzkoušela mimo jiné bydlení v Praze či Amsterdamu, dnes jsme ji ale navštívili v jejím novém bratislavském bytě. Natália do svého domova za tak krátkou chvíli dokázala promítnout nejen praktičnost a vkus, ale zejména důraz na materiály, které vydrží.
Byla to láska na první pohled. Když jsem do tohoto bytu poprvé vešla, nahlas jsem si řekla: „Tak tenhle je krásný.“ I tak jsem si myslela, že mi nějakou chvíli potrvá zvyknout si na nové místo, nakonec to ale přišlo hned. Je to možná i tím, že jde o novostavbu. Z toho bytu cítím, že nemá historii. A to mám ráda. Je to jako nové a čisté plátno, které si můžeme zařídit podle sebe.
Esence domova je můj přítel. To, že se navzájem máme. Už jsme spolu dlouhodobě bydleli i v několika bytech v Amsterdamu. A můj přítel mi vždy z daného místa udělal domov.
Měli jsme architektku, která nám pomohla s pevným základem od truhláře, jako jsou skříně, kuchyně atd. Nábytek a tomu podobné interiérové zařizování jsem si už řešila já s přítelem.
My se ve všem shodujeme, takže i tady. (smích) Šlo to úplně přirozeně, já jsem měla na starost průzkum a návrhy, protože mě to bavilo a on vlastně se vším souhlasil. Jsme spolu už skoro dekádu a navzájem svůj vkus velmi dobře známe.
Všechna tato praktická řešení jsem našla na velmi dobře známém místě – Pinterest. (smích) V mnoha věcech jsem se inspirovala tam.
Chtěla jsem mít světlý byt. Jakmile by tam byl jen jediný černý prvek, trhalo by to oči. Narušil by tam pro mě tu jemnost, o kterou jsme se snažili. Černé máme jako lidé už dost v šatnících, v bytě jsem se jí chtěla vyhnout a podařilo se.
Radost, pokoj, láska.
Vůbec nic neměníme – všechno, co tam je, prošlo velmi podrobným průzkumem, zda se jedná o ten pravý kousek a jestli ho vůbec potřebujeme. Pro mě se skrývala udržitelnost hlavně v tom, že jsme nekupovali zbytečnosti. Každý jeden kousek v tom bytě miluju a věřím, že nám bude velmi dlouho sloužit.
Každý kousek jsem sháněla, podle mě, celkem dlouho. Ani ne že sháněla, ale vybírala. Například u sedačky jsem věděla, že ji musím vidět a sednout si na ni dřív, než si ji objednáme, a tak jsme kvůli tomu byli dvakrát ve Vídni, dokud jsme se nerozhodli. Věci, které nešly najít, jsem se rozhodla nekoupit, dokud nenarazím na ty pravé. Například váza – na tu pravou jsem čekala asi půl roku.
Jednoznačně značka Hay. Miluju jejich funkční design spojený s pestrými barvami. Dále česká značka sosone, která má opět krásný funkční design a vše pochází z dílny ve Zlíně.
Myčka nádobí. Jednoznačně. Máme spolu krásný vztah, častokrát jí děkuju za její existenci. (smích)
Když jsme začali se zařizováním, měla jsem v sobě chvilku velký boj – tolik věcí a materiálu jsem ještě nenakupovala nikdy v životě. Proto jsem chtěla zařídit byt tak, aby přesně odrážel to, co se nám líbí. Nekupovali jsme nic jako něco dočasného, co za chvíli nahradíme. Radši jsme byli chvíli bez toho. Kvalitní kousky, nestárnoucí design a hlavně si při každé jedné věci rozmyslet, zda ji opravdu potřebujeme. Snažila jsem se řešit i samotný materiál, ale ne při všem to bylo možné – a navíc, co je v dnešní době ideální materiál? Všechno má svou stopu, takže nakupovat s rozvahou je alfa a omega.
Dopřát si čas na rozhodnutí. Nemusíme/te mít v tom bytě všechno do 48 hodin. Na každou koupi jsme se vyspali – klidně i týden, než jsme si byli opravdu jistí, že to je ten pravý kousek a že se nám do bytu bude opravdu hodit. Ale tím, že já sebe a své nákupní chování už moc dobře znám (díky letům vědomého praktikování), tak například náš stůl byl jednoduše láska na první pohled. Hned jsem věděla, že ten je pro nás stvořený.
Jsou lidé jako moje mamka (ahoj mami!), kteří považují náš byt za trochu prázdný – jsou zvyklí na ozdoby, sošky, magnetky… Právě ty maličkosti, které jim ten pocit domova tvoří. Pro mě jsou to ale lapače prachu a vizuální smog. V mém bytě jsem chtěla docílit toho, abychom se tam mohli soustředit na naši práci, protože já i přítel pracujeme hodně z domova. Takhle mám pocit, že náš byt dýchá a cítím v něm velký klid.
Projektor. (smích) Je to jedna z těch věcí, které mi v bytě dobře slouží. Velmi mě překvapilo, o kolik je to lepší než klasická televize.
Jednoznačně vaše kolekce Colour Melange. Máme bledě růžovou sedačku a já věděla, že ji chci zaprvé ochránit (smích) a zadruhé zpestřit ještě nějakými jinými odstíny růžové / dalšími barvami. Najít něco, co se přes ni dá přehodit a nebude to deka, která pro mě tento účel po vizuální stránce moc nesplňovala, by bylo velmi těžké, kdybych neobjevila vás.
Já mám od Lejaan zatím vše, co potřebuju. Máme (pro někoho možná „jen“) dvě sady ložního prádla – jedno dáme prát, druhé převlečeme. Stačí nám to. Každá jedna věc od Lejaan nám dělá radost a dobře slouží – nechceme shromažďovat nadbytek.
Deku. Deka je asi poslední věc do našeho bytu, kterou stále nemáme. Do dnešního dne žádná nesplnila mé požadavky.
Snídaně s přítelem. U nás vaří snídani on a vždy si ji dáme společně. Vstane dříve, udělá snídani, vzbudí mě a spolu se nasnídáme. Až potom nám začíná den.
To se mi mění, ale momentálně si vždycky při vstupu do koupelny řeknu, jak moc se mi líbí. (smích)
Obraz od Viktora Freša a nejnovější od Míši Červené.
Staré věci „na doma“. Nerada vyhazuji oblečení, takže některé moje věci mají klidně 12 let.
Vždy připravíme jídlo, dezert a domácí kombuchu. Mám ráda dobré jídlo a ráda si ho vychutnávám s lidmi, které mám ráda.
Vana.
Noční sova.
Bojím se klíšťat, takže v hotelu. (smích) Ale nejradši mám Airbnb a taky, když jsem reálně u někoho doma.
Ajajaj. Miluju kombinaci obojího.
Minimalismus.
Já jsem chaos, ale snažím se být pořádek. (smích)
Obojí má své kouzlo.
Čaj.
Vizuálně Mix & Match, ale z praktického hlediska je to pro mě jednobarevná volba.
Z košíku jste odebrali produkt, který byl součástí některého z vašich darkových balení. Prosím, zkontrolujte, zda je obsah vašich balíčků v pořádku.
Pro naše zákazníky na Slovensku jsme vytvořili samostatný web , kde se můžete přihlásit k vašemu uživatelskému účtu. Pokud si přejete účet převést pod český web, kontaktujte prosím naši zákaznickou podporu na e-mailu customerservice@lejaan.cz, na telefonu +420 725 436 172 nebo prostřednictvím chatu.
Pro naše zákazníky v České republice jsme vytvořili samostatný web , kde se můžete přihlásit k vašemu uživatelskému účtu. Pokud si přejete účet převést pod slovenský web, kontaktujte prosím naši zákaznickou podporu na e-mailu customerservice@lejaan.cz, na telefonu +420 725 436 172 nebo prostřednictvím chatu.
Pro naše zákazníky v Německu jsme vytvořili samostatný web , kde se můžete přihlásit k vašemu uživatelskému účtu. Pokud si přejete účet převést pod slovenský web, kontaktujte prosím naši zákaznickou podporu na e-mailu customerservice@lejaan.cz, na telefonu +420 725 436 172 nebo prostřednictvím chatu.